Geplaatst: 16-08-2007 12:54
[86544]Hallo,
ik rijd met een seat leon 1,8 turbo bouwjaar 2001, ook uitgerust met een lpg-installatie bigas. Kort geleden kreeg ik een controlelampje EPC, met hierbij een slechte respons op het gaspedaal, en een volledige uitval van de turbodruk. Bij uitschakelen en terug inscchakelen van de motor waren de problemen weer weg. Sindsdien geen controlelampje meer gehad, maar wel in toenemende mate problemen bij starten (aanvankelijk zeer laag stationair toerental, doodvallen bij gasgeven) en rijden (slechts na enkele seconden respons op het gaspedaal + schokken) op benzine. Bij rijden op gas weinig of geen problemen.
Bij uitlezing met de VAG-com: volgende foutcodes: 17967, 17972, 17950.
Dient in dit geval het gasklephuis vervangen te worden?
En zoja, hoe moet dit na installatie worden afgesteld?
Vriendelijke groeten,
Thomas