Geplaatst: 15-04-2006 11:24
[54022] Hallo,
Ik ben met een passat van'97 bezig, die last heeft van olielekkage.
Ik heb de achterste krukaskeering vervangen, en het kleppendekselpakking lekte ook,daarna lekte hij bij de carterontluchtingsbuis van het kleppendeksel naar het carter.
deze zijn nu vervangen, nu lekt hij echter bij de voorste krukas keerring.
Als de motor stationair draait lekt hij niet, maar zodra ik ga rijden stroomt het er weer uit.
Als ik gas geef zuigt de slang van de inlaatslang naar het kleppendeksel dicht.
Ik zat te denken aan een kapotte carterontluchtingsklep bovenop het klepdeksel.
Maar hoe werkt zo'n klep?
Ik kan zien dat er een veertje inzit maar als ik hem demonteer is alles gewoon vrij.
wie heeft enige suggesties voor mij?
mvg Abel