306 XSI Hoog CO

10 reacties

Merk
Peugeot
Model
306
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 8V
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-08-2007 1:07

[87220]Hallo,

Ik heb hier een peugeot 2.0 XSI 8V met een te hoog CO.
Gedaan:

Nieuwe lambasonde
Gasklephuis schoonmaken
MAP sensor vervangen
Computer uitgelezen en gereset (geen foutmeldingen)
Injectoren gereinigd
Bougie kabels vervangen
Stappenmotor getest (goed)

Na deze handelingen nog een te hoog CO. Ik heb het lambasonde signaal getest van de nieuwe lamdasonde, dit signaal varieert niet. Waarna ik de kabels heb doorgemeten naar de ecu, dit was oke.

Kan het zijn dat als de temperatuursensor voor de injectie defect is, de lamdasonde niets regelt en deze pas ingeschakeld wordt als de motor boven een bepaalde temperatuur is. En dus in mijn situatie eigenlijk constant de benzine inspuiting krijgt van een koude motor??

Weet trouwens iemand welke sensor deze temperatuur meet??

Als iemand oplossingen heeft zou ik deze graag horen.

Alvast bedankt.

Groeten dennis vetketel