Geplaatst: 30-12-2007 17:35
De motor draait niet mooi ==> inlaatcollector werd gedemonteerd en vertoond zware slijtage op cilinder 2 (te warm gekregen en stuk gesmolten, klep op inlaatcollector kapot).
Uitgelezen en injector 2 en 3 tonen slechte waarden.
Maar ik denk niet dat het enkel hierdoor is. Ik zou graag de cilinderkop demonteren om binnenkant motor te bekijken. Plastieken kleppendeksel is gedemonteerd, nokkenassen liggen binnen bereik.
Water is reeds afgelaten, alles is ongeveer afgekoppeld maar ik zit vast met het NULPUNT VAN MOTOR VINDEN, cilinder 1 moet in OT toestand komen, normaal kan men via een gaatje tussen motor en versnellingsbak dit fikseren, maar ik vind dit gaatje dus niet, zou normaal boven de starter moeten liggen maar heb hier niets gevonden, ook onder de starter niets gevonden...
Kan iemand me helpen? In alle geval bedankt!