Geplaatst: 20-01-2004 19:50
[8599] Mijn laatste hoop..........
Mijn vrouw heeft een 1900 diesel met 160 dkm die bij temperaturen onder de +- 6 graden ontzettend slecht start.
Eventuele problemen zijn/waren:
-Slechte koude start bij temperaturen lager dan 6 graden.
-Brandstofpomp is al opnieuw afgesteld.
-Brandstoffilter en gloeispiralen zijn nieuw.
-het lijkt ieder jaar slechter te worden (steeds langer doorstarten)
-Loopt na lang starten wel gelijk goed op 4 cilinders.
-Verstuivers al op de testbank gehad ( bij test van de gloeispiralen, gloeien deze allemaal een centimeter op)
-2 of meer keer voorgloeien heeft geen effect.
Als de auto word gestart trilt het blok ook hevig.
Ik hoop dat jullie meer weten.
Waar ik nog aan heb zitten denken misschien toch de spie kapot van het distributietandwiel van de brandstofpomp (VW denkt van niet) of slechte compressie (verder geen hoog olieverbruik)daardoor trilt het blok misschien?
Alvast bedankt.
Groeten Robert