Geplaatst: 28-12-2005 22:31
[45543] Er staat bij ons een magane 1.6 met motortype K7M binnen. Vorige week hebben we voor de klant het smoorklephuis vervangen zodat hij weer normaal stationaire loopt. Nu komt hij weer terug stationaire loopt hij nog steeds perfect maar als je gaat rijden en de motor moet vermogen leveren gaat de diagnose lamp aan en het lijkt dat de auto op 2 cilinders loopt, Hou je het gaspedaal in deze stand en je rijd door is er geen verbetering. Echter als je dan stopt is de katalysator rood. Dit verschijnsel komt voor zowel op gas LPi van vialle en ook maar dan in mindermate op benzine. Als je hierna met het gas speelt loopt hij ineens weer goed totdat hij weer vermogen moet leveren. Wat er al gebeurt is:
nieuwe bougie's(met de goede warmte graad
kleppen gesteld
diverse slangen vernieuwd oa map sensor
zowel de gas als benzinepomp uit geschakeld(om te voorkomen dat hij op 2 brandstoffen te gelijk draait
bobine's gewisseld( 2 stuks: 1/4 en 2/3dis ontsteking)
bdp sensoren
massa contacten op de motor vernieuw/ hersteld
valse lucht lijkt mij sterk daar hij stationaire max. onderdruk heeft en hij loopt perfect stationaire
als de storing zich heeft voorgedaan geeft hij de volgende foutmelding; onderbroken signaal injector cilinder 3 en 2
wie denkt er mee
bvd wilber