Geplaatst: 09-05-2006 16:49
[55759] Ik heb hier een SL300-24 (R129) binnen die een eigenaardig probleem vertoond met het ABS en ASD systeem.
Wanneer je met de auto aan het rijden bent springt plotseling het ABS lampje aan meestal gevolgd door het ASD lampje. Als resultaat gaat de wagen meteen in een soort noodloop. Na een paar keer valt de motor zelfs uit tijdens het rijden. Je moet de wagen dan even laten staan om hem weer na veel proberen aan de praat te krijgen.
Ik heb reeds de sensoren van het ABS systeem vanvoor aan de wielen en langs achter op de achteras schoon gemaakt en dat helpt niet. Ik heb de wagen proberen uit te lezen met een KTS650 en kan er geen ABS of ASD mee uitlezen. Deze wagen werkt waarschijnlijk nog met knippercode. Er is geen stuurdoos rechtstreeks aangesloten op de abs, dus daar kan ik ook niet uitlezen. Ik denk tevens ook niet dat het het overspanningsrelais kan zijn want de wagen doet het niet continu, of heb ik dat verkeerd.
Opmerkingen, raad of oplossing die mogelijk nuttig kunnen zijn, zijn meer dan welkom.
Dank op voorhand. ;-)