Hoeveel druk moet de hogedrukpomp maken om te kunnen starten?

5 reacties

Opgelost

Merk
Peugeot
Model
Boxer
Type
Onderwerp
Brandstof(systeem)
Motorcode
2170cc
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-07-2007 7:29

Hallo,

we hebben een boxer die heel moeilijk start, en nu niet meer zonder wat startpilot of zo.
Naar mijn inzien wordt niet ingespoten tijdens het starten. (geen rook)
Hoeveel druk moet de hogedrukpomp maken om te kunnen starten?
Nu heeft hij na een paar toeren 110bar.
Een week of 2 terug gaf hij nog ong. 130 bar en startte hij wel nog moeizaam.
Misschien toch ook even vermelden dat de voorgloeiinstallatie ook niet ok is. Waarschijnlijk zijn alle gloeibougies kapot. Deze worden maandag vervangen. Maar naar mijn inzien starten deze motoren ook redelijk vlot zonder voorgloeien. En als het probleem aan het voorgloeien ligt dan zou er toch rook uit de uitlaat moeten komen tijdens het starten?