Geplaatst: 04-01-2006 21:16
Bij deze auto brandt het diagnoselampje en bij het uitlezen zit er een storing in het verwarmingscircuit van de Lambdasonde 1. (P0135)
Ik heb gemeten op de sensor en er staat ca. 14 volt bij draaiende motor op de verwarmingsdraad (wit/rood) t.o.v. massa accu. Meet ik de massa t.o.v de plus accu, dan meet ik 4 volt en zie je de bargraph op en neer gaan. Meet ik massa accu t.o.v massa sonde (zwart/geel), dan meet ik 10 volt.
Er zit dus ergens een slechte verbinding tussen de stekker aan de sonde en de ECU. Of in de ECU zit een slechte verbinding. Maandag komt klant terug om verder te meten. Heeft iemand misschien nog een tip of dit meer voorkomt bij deze types.