te hoog stationair toerental

5 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
KA
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.3 i
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-12-2007 22:44

Voor dit probleem is een afdoende oplossing; er is namelijk een gewijzigde stekker van de gasklepsensor beschikbaar en een nieuwe gasklepsensor.


Het probleem is namelijk dat het signaal af en toe wegvalt waardoor het gas blijft hangen als je de koppeling indrukt tijdens het rijden. De motor zal weer normaal stationair draaien zodra de auto stil staat.


Als de stekker en sensor vervangen wordt altijd even de accukable loshalen, op deze manier wordt de gasklepstand waarde gereset in de computer.