motor loopt warm, maar alleen op autostrade

5 reacties

Merk
Jeep
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-08-2004 23:14

[16755] stadsverkeer en files zijn geen probleem, doch 10 km op autostrade aan 120 km/h en temperatuurmeter gaat omhoog, om dan plots in het rood te staan, het water in het expansievat veranderd in stoom. Na korte rustperiode (+/- 1 min) en bijvoegen van 3 tot 4 l water, kan men terug doorrijden, met temperatuur normaal, uiteraard niet op autostrade;

Cylinderkop werd getest, goed bevonden, gevlakt, en terug gemonteerd. Thermostaat werd vernieuwd; Het probleem blijft hetzelfde. Radiator verstopt?? Ventilator (viscokopelling) defect?? Wie weet raad!