Welke olie en waarom ook al weer

15 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-01-2004 18:21

[8976] We hebben een Passat TDI met een 85 kw ATJ motor verkocht.Deze pompverstuivermotor heeft naar ik mij kan herinneren een speciale olie nodig ivm kans op ernstige motorschade.Ook is het een automaat.Heeft iemand ervaringstips en weet of het inderdaad een hele speciale oliesoort wordt aanbevolen en waarom?

Is het ook nodig met 130.000 km de automaatbak te verversen of wordt dit nooit gedaan?