Geplaatst: 13-06-2005 21:33
Komt er een X-TRAIL 2.2 diesel (YD22) 17842 km, op de trailer...
Klant rijdt op de snelweg; vermogensdip (probleem turbo), wil van de snelweg af om naar de garage te rijden, begint de motor te ratellen ,en een grote klap, veeeeel rook en klant zet auto stil.Blijkt de radiateur geklapt ,olie uit het blok, en een zoete geur uit de uitlaat.
Bij de diagnose vannochtend in de garage ;
- bovenbak van de radiateur open gebarsten,losgeschoten van het koelblok,en bovenbak is helemaal vervormd, MAAR koelvlstof reservoir nog VOL !!!
- olie uit het blok
- MEGA speling op het turboasje
- geen sluitage op/aan de lagerschalen (drijfstang en krukas)
De olieconsumptie kan ik verklaren (turbo ), nu zit ik met het probleem van de koelvloeistof, IK denk NIET aan een koppakking maaar je weet het ooit niet!!
WIE HEEFT ER SUGGESTIES!!!!!!!!!