Geplaatst: 16-02-2004 12:02
[9740] Hey mensen!
Ik ben nieuw op deze site maar ik had een vraag over een ford courier uit 1995. We zijn van school met een project bezig en we hebben een motorblok gekregen die stuk was en nu moeten we daar een aantal dingen van uitzoeken. Een van die dingen is de oorzaak en ik hoop dat iemand me daar mee kan helpen. Cilinder 1 is helemaal stuk, hij lag los van de drijfstang en onder in het karter lag de rest van de cilinder. De bovenkant van de zuiger is helemaal beschadigd en een inlaatklep zit er scheef in. Verder is er een klein stukje uit de voorkamer. De drijfstang is voor zover we weten niet krom. Ook zitten er niet echt duidelijke krassen in de cilinderwand, ik betwijfel dus of hij vast gelopen is. Eigenlijk weten we er niet veel meer van. Heeft iemand een idee wat er gebeurt kan zijn of een tip waar we naar moeten kijken dan zou dat geweldig zijn. Met vriendelijke groet,
erik van sloten.