307 hdi 1.6 110 pk kachelprobleem

2 reacties

Merk
Peugeot
Model
307
Type
Onderwerp
Motorcode
1600 hdi
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-02-2007 15:59

[74070] Geachte kollegas,

We hebben enige problemen met een 307 hdi waarvan de klimatronic niet goed werkt.

Onlangs is er voor garantie iets vervangen aan de klimatronic, echter het probleem is niet verholpen, de dealer zij dat er twee

dingetjes vervangen waren, maar wist mij verder niet te vertellen wat. maar het probleem moest opgelost zijn.

De klimatronic ingeschakeld en de temperatuur op 27 graden de hoogste stand, en de auto word binnenin niet warmer dan 15 graden?.

Het heeft dus helemaal niets geholpen de kachel wordt nog steeds niet warm.,m, iemand ervaring met dit probleem?

Tevens het volgende: de auto heeft slecht 20.000 kilometer gelopen en altyd bijde koude start piept de multiriem, hij is teruggeweest en ze spuiten simpelweg vwat belt spray op de riem en na 2 dagen piept de riem weer.

Ik heb gezegd dat we dat zelf ook wel kunnen en dat dat mijns inszien niet echt een oplossing is voor een vrijwel nieuwe auto maar de riem vervangen is de grootst mogelijke onzin zegt de dealer bij deze kilometerstand. Nu zijn ze zover dat ze wel de riem willen vervangen maar wat schertst mijn verbazing om de multiriem van een dergelijke 307 te vervangen moet de peugeot dealer speciaal gereedschap bestellen, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Iemand ervaring hiermee want op zon manier wordt zon auto wel erg vervelend..en de dealer vertrouwen we niet zozeer meer met al hun verhaaltjes...