Opgesloten in een Passat?!

23 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Onderwerp
Motorcode
nvt
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-02-2007 23:50

[74379] Afgelopen zomer met kennis op camping. Kennis heeft deze Passat en denkt ik moet even wat uit de auto pakken.

Sleutel met ab ligt op tafel en hij drukt vanuit de stoel de deuren open. Vervolgens stapt hij in en pakt wat hij moet hebben. Omdat de auto iets scheef stond was de deur dicht gevallen. Tevens was (omdat de auto een klasse 3 alarm heeft) de auto weer automatisch op slot gegaan. Maar nu komt het: Hij wilde weer uitstappen maar dat kon ie wel vergeten! Op geen enkele manier was het mogelijk de deuren van binnen uit te openen. De sleutel lag in het gezichtsveld op de campingtafel, maar daar kon hij natuurlijk niet bij......

Na een half uurtje liep de temperatuur op naar tropische hoogte en de ramen konden ook niet worden geopend! Alle 4 ramen zijn electrisch bediend, en kunnen enkel op contact bediend worden. Na eenhalf uur in deze penibele situatie te hebben verkeerd kwam ik toevallig langs en heb de kennis kunnen bevrijden.

Hij heeft meteen besloten NOOIT weer een Passat te willen kopen. Ik als prof vind dit een levensgevaarlijke situatie. En nee......de auto had geen schakelaar voor open en dicht, en ook willen de sloten niet open als je de deur opentrekt, zoals andere merken wel kunnen. Deze kennis heeft in ieder geval de schrik van zijn leven gehad, en dat kan niet de bedoeling zijn geweest van de constructeur.

Klein schoonheids foutje van Volkswagen?! Misschien de wraak van Joseph Ganz voor de credit die hij van VW nooit ontvangen mocht..........

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Behalve het verwijderen van het klasse 3 alarm!

En voor hen die bovenstaande niet geloven......probeer het maar eens, maar neem beslist de sleutel mee om in geval van nood de ramen te kunnen bedienen!

Sytze Jansma