Geplaatst: 23-12-2007 21:32
[95382]betreft het aankoeken( inwendig verstopt raken )van de motor
Ik heb 60 000 km geleden de cyl kop vern en toen was de motor nog mooi zuiver
hij heeft in totaal 300 000 km gedaan op lpg en draaide nog perfect
nu is mijn vraag hoe komt dit en
hoe kan je dit constateren zonder het carter te demonteren
en ivm andere saabs voorkomen dat plotseling de motor vastloopt met te weinig smering
ik heb het ook al meegemaakt met een 9.3 zonder turbo
carter ontluchtingsslang was al eens vernieuwd
olie 0w30 is ook niet sde oplossing
de aangekoekte smurrie is dat verbrande olie of gelekte verbrandingsgassen?
er wordt gezegd carter demonteren en controleren
maar om de hoeveel tijd of km ?
gr willem