60.000 km geleden een andere kop op gelegd , toen was de mblack sludge

7 reacties

Merk
Saab
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-12-2007 21:32

[95382]betreft het aankoeken( inwendig verstopt raken )van de motor

Ik heb 60 000 km geleden de cyl kop vern en toen was de motor nog mooi zuiver

hij heeft in totaal 300 000 km gedaan op lpg en draaide nog perfect

nu is mijn vraag hoe komt dit en

hoe kan je dit constateren zonder het carter te demonteren

en ivm andere saabs voorkomen dat plotseling de motor vastloopt met te weinig smering

ik heb het ook al meegemaakt met een 9.3 zonder turbo

carter ontluchtingsslang was al eens vernieuwd

olie 0w30 is ook niet sde oplossing

de aangekoekte smurrie is dat verbrande olie of gelekte verbrandingsgassen?

er wordt gezegd carter demonteren en controleren

maar om de hoeveel tijd of km ?

gr willem