UITLAATTEMPERATUUR

5 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xantia
Type
Xantia
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-03-2004 9:41

Heb hier een Xantia 1,8 16v bwj 1996 binnenstaan. Klant bracht deze binnen nadat hij een knal hoorde en de motor sindsdien niet behoorlijk bleef draaien en knalde en sputterde. De klant probeerde voertuig nog naar mij te rijden, maar onderweg vatte het hitteschild boven de laatste uitlaatdemper vuur.

Na onderzoek bleek er ooit een stuk uit het inlaatspruitstuk gezaagd te zijn, en dan nadien weer opgevuld. Dit moet er door een back-fire ( lpg ) uitgevlogen zijn, waardoor de motor niet meer bleef draaien.

Ik heb een nieuw spruitstuk gemonteerd en ben met het voertuig gaan rijden ( op benzine , lpg afgekoppeld ) De laatste uitlaatdemper wordt ogenblikkelijk kokend heet en vat terug vuur.

Heb ondertussen ook de volledige uitlaat vernieuwd ( ook kat ) ,

maar demper blijft vuur vatten.

Iemand suggesties??