Motor loopt slecht , teveel CO

15 reacties

Opgelost

Merk
Volvo
Model
440
Type
440-460
Onderwerp
Brandstof(systeem)
Motorcode
B18U
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-01-2006 12:47

De motor van mijn 440 B18U met monopoint injectie loopt niet goed.

Stationair wordt de gasklep constant bijgeregeld, zodat het toerental steeds varieert tussen de 700 en 900 omw/min. Het CO gehalte is stationair als ook bij verhoogd toerental veel te hoog soms wel meer dan 10 %

De storingscode is 121.

De lambdasensor brandt niet bij dit hoge CO. Als ik het kontant aanzit brandt het lampje wel maar, gaat na een paar seconden uit.

Waar zit de druksensor?

Wat moet ik doen? Ik heb al een andere complete injectieunit geplaatst, maar geen enkele verandering geconstateerd.

Groet Timen