soms vermogen verlies.

3 reacties

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 dci
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-08-2007 22:04

[87271]Ik heb een Espace 1.9 dci van 2003. het probleem is dat de motor af en toe te weinig vermogen leverd.
bij optrekken of overschakelen geeft de motor soms een zwarte pluim. vandaag na een lange rit reed ik met
120 over de snelweg en toen zakte de motor langzaam weg. meer gas geven hielp niet. terug schakelen hielp ook niet. en tijdens dit een forse zwarte pluim. ben aan de kant gegaan want ging niet harder meer dan 85 km/h.
aan de kant motor stationair laten lopen en div gecontroleerd. onbelast een paar keer gas gegeven. een paar flinke pluimen, en verder gereden. trok toen weer goed. heb de verdere rit geen last meer gehad.
heb ecu uitgelezen ,en deze geeft geen storingen aan.
ik denk zelf aan eventueel een verstopte kat.
heeft iemand zo'n klacht eens vaker gehoord of zit ik in de verkeerde richting.
verbruik van de auto is ongeveer 1:11 bij normaal rijden op de snelweg. en dit is volgens mij ook aan de hoge kant.
wie kan mij verder helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.