Geplaatst: 15-04-2006 16:26
[54034] Hallo mensen,
Ik heb 'n probleempje met 'n Kadett C met 2 liter motor op LPG. De verdamper is vervangen ivm koelwaterlekkage door een VG 289 (volgens mij van Koltec) maar nu wil de motor niet aanslaan. als ik handmatig gas ga inspuiten ("choke"?) doet ie het een paar slagen en stopt er dan mee. Motor vonkt wel ik denk zelf dat geen of te weinig gas krijgt. De smoringen in de gasslang naar het mengstuk staan wijd open net als de stelschroef op de verdamper.
Moet zo'n verdamper "weten" dat de motor loopt bijv. dmv vacuum? Ik denk zelf dat daar het probleem ergens zit. Er zit nog wel een ongebruikte aansluiting bovenop de verdamper ik zou niet weten waar die voor is.
Misschien dat de "gasmensen" onder ons me kunnen helpen want van gas heb ik nog niet bijster veel kaas gegeten!
mvg Henk Jan