Loopt op 3 cilinders

17 reacties

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.1 i hfx tuj1
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-11-2007 18:50

[92895]Hebben hier een saxo die op 3 cilinders loopt. Bij uitlezen kwam kapotte bobine en overslag 4e cilinder naar voren. Bobine vernieuwd maar loopt nog op 3 cilinders. Injector van 4e cilinder krijgt geen signaal van ecu. Overleg gehad met dealer en die zei: ecu komt NOOIT voor dus moet injector zijn. Alle injectors opgemeten en hebben alle 4 een weerstand van 15 ohm. Meteen even in het ultrasoonbad gehad maar hij loopt nog steeds op 3 cilinders. Kan het zo zijn dat de ecu vanwege een kapotte bobine de 4e injector uitschakeld en pas weer aangeschakeld kan worden door de ecu opnieuw te programmeren??? Bougies zijn uiteraard ook vernieuwd.

Ben zo langzamerhand een beetje aan het eind van mogelijkheden. Vooral ook omdat de dealer zegt dat ze nog nooit een ecu kapot hebben gehad van een saxo. Wie weet raad?

Sytze Jansma