dieselpomp kapot en gevolg kromme kleppen

9 reacties

Merk
Opel
Model
Zafira
Type
Onderwerp
Motorcode
2 liter diesel
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-09-2006 18:09

[63961] probleemgeval met een zafira waar we niet uitgeraken.

is het bij deze motoren meer voorkomend dat als er iets scheeld aan de dieselpomp dat er dan ook kleppen geraakt worden?

de wagen in kwestie heeft op de snelweg plots een snelheidsverlies gehad langzaam teruglopend naar 60 km per uur.

lichtje van de motor ging branden.

is dan stilgevallen op de pechstrook en niet meer in gang te krijgen.

bij diagnose bleek de pomp kapot dus deze werd vervangen.

en het systeem gespoeld.

daarna ging hij wel in gang maar liep heel slecht en na controle bleken beide uitlaatkleppen van de eerste cilinder krom.

toen hebben we de kop laten revisieren en de kleppen laten vervangen.

wagen liep hierna perfect voor enkele uren blijkbaar heeft toen 1 van de bruggen op de klepstoters het begeven.

gevolgschade van de kromme kleppen was onze conclusie dus deze snel vervangen geen probleem voor de rest.

wagen weer afgeleverd en na 6 dagen weer hetzelfde probleem.

volledig stilvallen en geen compressie meer op elke cilinder.

blijkbaar weer pomp vastgelopen en distributie versprongen.

vermoedelijk weer kleppen geraakt want weer 2 bruggen kapot.

wie heeft dit fenomeen nog beleefd en wat kunnen we doen?????

groeten

stef