assyst systeem

2 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
E-klasse
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-09-2006 21:01

[63975] Graag had ik jullie ervaringen of bedenkingen over het assyst systeem van vele voertuigen.Zelf ben ik werkzaam in een grote mb werkplaats en ondervind steeds weer de nadelen van dit systeem.Je kan zeer moeilijk plannen welk onderhoud de wagen nodig heeft vb code 13-15 wel remolie geen remolie update sbc enz...

Ook merk ik dat zeer jonge wagens bij een eerste onderhoud ( 23000km) bougies ,combifilter,remolie,enz opgeven.De logica is soms ver zoek.Na contact met andere mensen ,werkzaam bij bmw ,vw-audi enz ,heb ik meer en meer de indruk dat dit systeem gewoon niet deugd en in tegenstelling waarvoor het ontworpen is de klant uiteindelijk meer geld kost.Graag jullie mening of tips om de planning vlotter te laten verlopen.