Trillende versnellingspook in 4e versnelling

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
New Beetle
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 AQY
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-10-2007 13:42

[91029]De versnellingspook trilt tijdens het rijden in de 4e versnelling. Als je de koppeling aanraakt is het weg en het komt weer terug als je hem loslaat. Heel soms trilt die niet.

De frequentie van het trillen neemt ook toe naarmate je harder gaat rijden.

Als de wielen vrijhangen op de brug zijn de trillingen ook nauwelijks voelbaar.

Het trillen is alleen in de vierde versnelling, en schiet niet uit z'n versnelling.

Schakelmechanisme d.m.v. kabels.

Af en toe springt tijdens het rijden het esp lampje aan, toen de auto op de brug stond met de wielen vrij ook het abs lampje. Motor uit en opnieuw starten waren de lampjes weer uit. Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik meld het maar even.

Wie heeft er eerder zoiets meegemaakt?