Dieselklop

2 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Sprinter
Type
Onderwerp
Motorcode
212 D 2,9 TD
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-10-2007 20:33

[91223]Ik heb hier een sprinter 212 d bwj 1997 binnengekregen met een abnormaal motorlawaai op stationair toerental bij warme motor . Het lawaai is vergelijkbaar met een dieselklop , maar geen hagelend lawaai ( van bvb een te vroege inspuittiming ) . Ik had de tweetrapsverstuivers laten testen in een testcentrum , en deze bleken slecht te zijn ! Aangezien ze in ruil niet verkrijgbaar zijn , heb ik er 5 nieuwe besteld ( origineel , grapje van 1850 euro ) , maar het probleem is identiek . Als de motor koud is , geen lawaai , maar als hij warm is een overdreven lawaai , wat ik vergelijk met een dieselklop. Ik heb de verstuivers één voor één los gedraaid bij draaiende motor , maar het geluid blijft , alhoewel het precies maar van 1 cilinder afkomstig is . Ik heb ondertussen de cilinderkop eraf gehaald, in de hoop wat meer te weten te komen, maar spijtig genoeg kan ik weer niets vaststellen . Mijn klant wordt stilaan een beetje zenuwachtig , gezien de oplopende kosten en de tijd dat hij zijn bestelwagen moet missen , logisch ook !!

Kan iemand me hier nog een beetje raad geven ??

Het zou alvast welkom zijn !!

Groeten, Eric