Kachel radiateur 3x lek

3 reacties

Merk
Peugeot
Model
205
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-01-2005 17:19

[24542] M.H.

Probleem met koelsysteem Peugeot 205.

We hebben drie maal in korte tijd het kachelradiateurtje lek gehad. De eerste keer gewoon vervangen naar ons idee ivm met ouderdom. De tweede keer kwam de auto opnieuw binnen met lekkage aan het koelsysteem, er bleek een heel klein gaatje te zitten in de rondgaande alluminium buisje van het kachel raditeurtje, achter het plastic kapje op de kopse kant van het radiateurtje, niet aan de kant van de kachelkraan. Deze hebben we vervangen en weten het incident in eerste instantie aan een slechte kwaliteit van het radiateurtje. Na plus minus 8 maanden bleek het radiateurtje weer lek en wel op de zelfde plaats en met de zelfde symtomen. Alleen was de kwaliteit van de buisjes nog slechter, op bepaalde plaatsen was het buisje flinter dun en kon je het met de nagel gewoon wegdrukken.

Naar nu blijkt, fungeert het koelsysteem als een soort stroom geleider, en offert het zwakste materiaal in deze keten zich op, in dit geval het kachelradiateurtje.

We hebben massa verbindingen gecontroleerd en verbeterd. En hoorden dat er een toevoeging bestaat die de geleiding van de koelvloeistof verminderd. Is er iemand die dit probleem herkent en dit middel kent of andere suggestie om het risico van herhaling te verkleinen.

Bij voorbaat dank,

Tjeerd Mevius