Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-03-2006 15:02

ik heb ook een 306 1.4, met een hoog stationair toerental. Alleen zit hier een Magneti Marelli management op. Ook ruik ik een vreemd luchtje wat lijkt op de geur van carterdamp. op het eerste zicht zie ik geen gescheurde slangen.

Hij blijft na een tijdje te hebben gereden hoog (rond de 1600 rpm)in de toeren hangen als hij stationair moet lopen. Koudstart is normaal, en dan is ook het koud stationair toerental normaal.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan zoeken, of wat er bij deze motoren vaak oorzaak of een veel voorkomend kwaaltje is bij dit soort problemen?

Groeten, John.