Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-11-2005 13:51

HELP....Ik heb hier hetzelfde probleem met een berlingo 2.0 hdi uit december 2001. Ook deze wil 's ochtends met regelmaat afslaan als ik afrem bij een kruising. Hij doet het zowel bij intrappen van de koppeling, het gebruik van remmen en loslaten ervan en het gebruik van de stuurbekrachtiging tot eindpunt. Het lijkt erop dat hij telkens te laat corrigeert. Er is telkens een terugval in toeren te merken, soms valt hij dan uit.

Een ander probleem was het 'bekende' slijpsel in filterhuis. Ik dacht het misschien hiermee te maken kon hebben. Auto weggebracht naar motorenrevisiebdrijf. Kwamen hier tot de conlusie dat overal al slijpsel zat. Alles schoon gemaakt en pomp vervangen. Motor loopt weer als een klokje.... Ik blij denken dat het euvel nu verholpen is.... Rij ik vandaag weer weg...bereik eerste kruising valt hij weer uit. Iemand enige suggestie wat het probleem hiervan kan zijn??? Zou het kunnen dat er een elektrisch probleem is met boordcomputer.

Zou het eventueel ook hierdoor kunnen komen dat pomp zo snel kapot draait? Zou zonde zijn als ik straks weer een nieuwe pomp van 840 EUR moet kopen.

PS: voor het uitvallen is hij al eens eerder bij dealer uitgelezen. Men kon toen geen storingen vinden.