Geplaatst: 08-11-2007 11:07
[92407]heb volgend probleem aan de hand met een dw8 motor (WJY code)met 110000km
als je op een toerental van 2100 toeren rijdt stottert de motor in zijn 4 en 5 vites,harder dan in zijn 1,2,3
korte beschrijving van verloop van de wagen,wagen start perfect rookt niet en rijdt voor het overige perfect buiten 2100RPM
wagen komt binnen met nagelend geluid (1 injecteur vast) 4 injecteurs gereviseerd tank-leidingen geledigd en gereinigd en filtervervangen
additief erin van forte,vermoedelijk vuile diesel of water binnengehad....wagen stotterde vanaf toen ook lichtjes op bovenvermeld toerental,
oude brandstof nagekeken echter zag er normaal uit geen vuil of water te bespeuren
egr afgedopt en mechanisch afgesloten met een plaatje,inlaattraject volledig gereinigd
vooronstekingsregeling vervangen,wagen uitgelezen geen foutmeldingen
compressietest perfect 4 cillinders 36 bar,
klant geadviseerd van bij een merkpomp gaan te tanken inplaats van thuis te tanken,
2a3 weken later weerom injecteurs vast geloof zelfs 2 stuks,
wagen blijft ook nog lichtjes stotteren,pomp gedemonteerd en naar een bosch dienst voor revisie,deze hebben hem niet opengehad en op de testbank geplaatst en afgesteld en voorontstekingsregeling vervangen,
pomp terug gemonteerd en rararara stotteren is weg,
2 maand later wagen komt terug binnen met gestotter nog maar eens vanalles gedaan uitlaat gewisseld,luchtmassa meter vervangen,egr gewisseld.......
pomp terug gedemonteerd en naar een bosch dienst volledige revisie van de pomp terug gedemonteerd zonder resultaat stotteren blijft aanwezig
wagen geeft geen foutmeldingen aan en parameters lijkt me normaal
gaan we volgende week nog eens proberen met een extern tank op de pomp plaatsen en rijden,4 de injecteur met sensor eens wisselen
iemand een tip waar we mischien overheen kijken,
groeten davy