vermogensverlies 19 tdi 81 KW

3 reacties

Merk
Seat
Model
Alhambra
Type
Onderwerp
Motorcode
19 tdi 81 KW
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-10-2006 18:42

[65254] 1 1/2 jaar geleden, voordat ik deze rubriek kende, had ik het probleem van plotseling vermogensverlies voornamelijk op de snelweg. Na het afzetten van de motor (tijdens het rijden) en weer starten had ik het vermogen weer terug.

Diagnose van de dealer (Verdaat Veldhoven) was, vacuumsensor in de computer defect. Reparatie (750 Euro) Tijdens eerste testrit zelfde probleem. Auto terug naar de dealer. Daarna was het opgelost. Doch langzaam verlies ik steeds meer vermogen, met name koppel.

Tevens heeft de auto als je een tijdje bijvoorbeeld 120 rijdt en vervolgens gas geeft een flinke rookwolk.

EGR-klep af laten sluiten op advies van een bosch reparateur.

Geen vermogens winst en nog steeds rook (wel iets minder)

Zou een vermogenstest of een test met VAG-com nut hebben en kan ik die in omgeving van Eindhoven uit laten voeren.

Ik geloof dat ik een variabele turbo heb. Kan ik daar iets aan meten. Gaarne advies.