Zuigerpen losgekomen?

2 reacties

Merk
Peugeot
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-04-2004 13:16

[11850] Wagen werd twee weken geleden afgesleept naar garage met gebroken distributieriem.Klepvolgers van 3en 4 cilinder waren gebroken, 6klepvolgers vervangen, nieuwe riem en spanners vervangen motor draait terug perfect.

Gisteren werd de wagen terug naar de garage afgesleept, klant kwam terug van een trip naar Frankrijk en opeens een hels gerinkel in de motor, dacht dat de riem opnieuw was gesprongen en laat de wagen afslepen.Distributie is ok en staat op tijd maar bij verwijderen carter blijkt de zuigerstang van cilinder 3 te zijn losgekomen van de zuiger.Zuigerstang heeft geen speling op krukas en zuiger zit boven in de cilinder.In de carterpan vond ik wel tussen de brokstukken een circlip die volgens mij de zuigerpen moet borgen.

Iemand enig idee wat er gebeurdt kan zijn?Olie en waterpeil waren in orde.