emissie probleem

8 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 09-02-2007 18:42

ik moet met de ibiza van een klant naar de keuring , maar ik haal de emissienormen niet.

na de eerste keuring zag ik dat de lambdasonde niet werkte , dit heb ik uitgemeten met een mulitmeter en vervangen, dan heb ik op de nieuwe sonde nog eens gemeten en ik kreeg een mooie spanningsverandering tussen de 0.1V en 0.9V bij een toerental van 2500 tr/min en dit bij warme motor. Ook heb ik voor de zekerheid nog eens de luchtinlaat gasklep goed uitgekuist met een carbuclean.

Dus opnieuw naar de keuring en Resultaat NIET GESLAAGD.

Is er iemand die me een Gouden Tip kan geven.