Geplaatst: 09-02-2007 10:27
[73925] We hebben onderhanden een 405 waarvan de motor op 3 cilinders loopt.
Dit is alleen na de choke-fase, in het toerengebied tot 2500 toeren/m.
Het is ook duidelijk in welke cilinder het zit: nr. 2, daarvan is de bougie zwart beroet,
de andere drie zijn netjes chocoladebruin.
Compressie is goed, bougies vernieuwd, bougiekabels vernieuwd.
Om uit te sluiten dat de verstuiver defect is, deze verwisseld met die van cilinder 1,
maar cilinder nr. 2 blijft niet meelopen.
Warme start is dus een drama. Blijft wel stationair draaien, maar natuurlijk niet rond.
Als de auto bijv. voor een stoplicht heeft moeten stilstaan, komt de motor slecht
weer op toeren en stinkt naar benzine.
Compressie is in orde.
De meeste sensoren ook doorgemeten (individueel, want de ECR laat zich niet uitlezen).
Wie weet wat we verder kunnen ondernemen?
Groeten
Hans Visser