spruitstuk/olie lek? omega '01, 2.2 benzine 150000km

2 reacties

Merk
Opel
Model
Omega
Type
Onderwerp
Motorcode
2.2
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-11-2007 22:31

[93313]hallo,

-komt het wel eens voor dat het spruitstuk lek raakt bij de 2200? er lijkt wel een soort scheurtje in te zitten, hij klinkt ook beetje lek, maar ik voel niets en ook is de scheur niet zwart van roet oid. (het hitteschild heb ik eraf) of lekt ie meestal aan de onderzijde en is dat haast niet te zien?

-tevens is het flexibele deel tussen de katalysators slecht. Is hier een reparatie set voor? of (slik..) word het een nieuwe kat?

-lekt ook olie trouwens. ter hoogte van kleppendeksel. Is dit ook iets wat door de Opel mensen vaker gezien word? is het dan het kleppendeksel of lekt ie dan op het nokkenas huis?

alvast bedankt voor het meedenken.