Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-04-2006 15:15

Hallo kent iemand dit probleem?

Bij stadsverkeer:

Als ik rem van bijv. 40 km/uur tot de auto helemaal niet beweegt dan gaat het benzineverbuik eerste op

moment van koppelingsintrap op 0,0 l/100km en bij stilstand springt dat naaldje van benzinemeter altijd heel eventje omhoog tot 10 -15 l/100km en daarna parkeert het naaldje pas netje op 0,0 l/100km

Van snelweg tot voor het stoplicht:

deze keer rem ik van bijv. 120 km/uur tot de auto helemaal niet beweegt dan gaat het benzineverbuik op

moment van koppelingsintrap op 0,0 l/100km en bij stilstand blijft dat naaldje ook netje op 0,0 l/100km

Onder bovenstaande twee situatie meng ik behoorlijk een illustratie zal zijn van benzineverbruik die schilt en wat nog belangrijk is regelkring tussen zuurstofsensor en de computer.

Ik ben bang dat bij dit fenomeen een aanleiding is dat ergens niet goed meer functioneert!

Injectoren vervuiling waar bij laagtoeren een te armmengsel veroorzaakt!!??wat nodigs tot een compensatie door middels van extra benzine injectering!!?? bedank voor meedenken.

auto is een: e46 323i M52TU benzine handgeschakeld van jaar 1999. met 1,4 ton op de teller.