Geplaatst: 13-11-2007 0:30
[92754]Hallo,
Ik zal proberen zo compleet mogelijk het probleem te verwoorden.
Het probleem: De motor wil na het starten niet blijven draaien.
Als ik de auto start, dan start de motor. Maar ik moet gasgeven anders slaat de motor direct weer uit. Ook gaat het niet echt soepel.
Laat ik het gas los, dan valt direct de motor stil.
Wat ik er bij moet zeggen is als je gasgeeft en je, laten we zeggen, 3000 toeren aanhoudt. Dan valt de toerenteller in een fractie van een seconde naar 0 en weer naar 3000. Dit gaat samen met het niet ontsteken van de motor. Als dit vaak achterelkaar gebeurd dan ploft ie in de uitlaat.
Nu heb ik op verschillende sites naar info gezocht. Ook is mijn computer uitgelezen. Wel niet bij een Alfa Dealer maar bij een andere dealer. Deze kon geen storing in het systeem vinden.
Zelf heb ik verder relais schoongemaakt en getest, deze zijn allemaal werkend en geven geen weerstand.
Nu heb ik verschillende opties te horen gekregen her en der.
-BDP sensor stuk (maar naar mijn weten mag de auto dan niet eens starten)
-Fasesensor (?weet niet zeker waar deze voor dient en wat dit dan inhoudt)
-Slechte massapunten (Deze moet ik nog checken maar tis al erg donker voor ik thuis kom van werk)
- temp sensor maar geloof zelf niet dat het deze symptomen geeft zoals de toerenteller die flipt.
Iemand die me kan verlichten in deze zaak?
Onlangs zijn de bougiekabels vervangen voor originele exemplaren.
Dank voor uw informatie alvast.
Muilie