Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-07-2006 23:22

hebben met een Safrane 20i van 1997 denk ik hetzelfde probleem. lijkt een beetje op tikken van de hydraul klepstellers. Alleen hij doet dit ook bij warme motor en alleen bij stationair draaien. Zodra je gas geeft is het weg. Loopt stationair ook slecht (lijkt op 3 cilinders te lopen), gastest bevestigt het slechte lopen. Verhogen van de toeren geeft weer een goede verbranding aan. Compressie was goed.

Tot 3000 toeren lijkt hij rauwer te lopen dan voorheen.

Zal dit ook door het tandwiel kunnen komen?