Geplaatst: 14-07-2006 14:36
navraag bij Renault levert inderdaad geen verstelbare nokkenas. Vandaag tikte de motor niet! Wat me meer zorgen baart is het waterverlies (ruim 1/2 liter op 100km), druk op het koelsysteem heeft niets opgeleverd. Als die niet extern lekt moet het inwendig zitten, echter geen witte rook uit de uitlaat of iets dergelijks. Motor liep vanmorgen eerste 15km gewoon goed, zonder tikken (wel een gezoem dat lijkt op een te slappe aandrijfriem, maar dat was het niet). Daarna loopt hij slechter, 1cil loopt niet goed mee, daarvan is de bougie vervangen en die is alweer helemaal zwart met koolafzetting en nat. kan het toch een lekke koppakking zijn of een scheur in de kop. Ik heb een compressor, kan ik die met 1 bar druk erop zetten zonder de radiator te overbelasten.