Geplaatst: 26-05-2004 21:37
[13662] Deze auto heeft het probleem dat de oliedruk laag of geheel niet aanwezig is. Wanneer hetlampje niet uit gaat moet er meerdere malen gestart worden om het te laten doven. Momenteel is er een mechanische meter aangesloten; als het lampje blijft branden is er absoluut geen druk in het systeem. Bij een hogere buitentemperatuur is er sneller druk dan wanneer het kouder is. Als er wel druk is kan de waarde per keer enorm verschillen. De ene keer is deze bijv. 1,7 bar en komt dan ook niet hoger. Een andere keer kan de druk oplopen naar ca. 3,6 bar en blijft dan ook hoog tot de motor gestopt en weer opnieuw gestart wordt. Een enkele keer komt het ook voor dat de druk oploopt tot boven de 4,4 bar en daarna "instort" naar 0 bar.
De oliepomp is gecontroleerd, de overdrukplunjer vervangen en de aanzuigpijp is gecontroleerd. De hydr. kettingspanner en geleidestrippen zijn vervangen.
Het gaat om een (BMW)motor met 300.000 km erop.