koelvloeistof niveau lampje knippert

7 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1987
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-01-2006 19:31

[47495] Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Bij een VW golf gti 1.8 8v (PF)'87 blijft met onregelmatige tussenpozen het koelvloeistof niveau lampje in de temperatuur meter knipperen. Nu zit er inmiddels een nieuwe sensor op het expansievat. Die schijnen met enige regelmaat stuk te gaan???

Nu is hiermee het probleem niet opgelost. Als ik het bedradingsschema bekijk zit er een spannings stabilisator voor de sensor (SS afgekort in schema (1) van ATH Kluwer). Nu heb ik het idee dat dit wel eens de boosdoener kon zijn. Immers is een wisselende spanning ook een variabele waarop het systeeem kan reageren....

Mijn vraag is dan ook de volgende: Wat is jullie mening hierover... En waar bevind deze spannings stabilisator zich. Dat is nml. niet te herleiden uit mijn schema.

Hartelijk dank en groetjes,

daan