Geplaatst: 23-01-2006 19:30
[47564] Ik heb een Golf GTI 16v met een PL motor van 1990.
Af en toe stottert ie heel erg en houd ie erg in. Dan trekt
ie voor geen meter meer. Meestal loopt ie perfect dan rij ik bijvoorbeeld een kwartier constant 100km/h dan moet ik afremmen voor rotonde of stoplicht en dan trekt ie voor geen meter meer.
meestal als ik dan het contact een keer uit en weer aan draai loopt ie weer perfect en trekt ie weer perfect. Maar ook niet altijd. Gisteren ben ik er mee naar limburg gereden en heeft ie constant perfect gereden op de snelweg. Dan zet ik em effe stil rij ik weer aan en dan loopt ie echt beroerd. Contact uit en weer aan en hij loopt weer perfect. Maar ook nie altijd. Meestal werkt dat wel met het contacht UIT/AAN. Maar soms blijft ie stotteren. Deze auto heeft laatst nog een grote beurt gehad, bougiekabels vervangen, distributieriem vervangen.
Ik zit zelf aan de benzinepomp te denken of een defecte computer. Het is moeilijk te vinden omdat hij soms perfect rijd en dan weer niet.