Koppelingsprobleem vivaro

11 reacties

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 CDTI
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-08-2007 13:07

[86973]Weet er iemand raad voor het volgende?

Bij deze wagen keert het koppelingspedaal niet volledig terug naar zijn ruststand.
De laatste 3 cm blijft het soms hangen. Je kan het dan wel gemakkelijk met de hand in rustpositie brengen.

Deze wagen kwam binnen met een verbrande koppeling en defekte koppelingspomp.
Na herstelling (vervangen van hydraulisch druklager, koppelingsschijf + drukgroep, vliegwiel, en koppelingspomp) bleek deze zeer moeilijk te ontluchten.
Het ontluchten hebben we op zowat alle gangbare methodes geprobeerd.
Bij een proefrit leek alles in orde, doch na een paar dagen stilstaan zakt het koppelingspedaal tot ongeveer de helft.
Er is geen verlies van remvloeistof.
Tussen de koppelingspomp en het druklager zit er een soort klep in de leiding.
Wat is de functie daarvan?

Vriendelijke groeten