Geplaatst: 13-08-2004 19:14
[16740] Ik heb hier een astra '95 type X 16 XEL met wisselende storing.
Soms blijft het probleem 2 weken weg om daarna weer regelmatig terug te keren. De motor houd in, trekt slecht om meteen daarna weer goed door te trekken en de motor loopt dan niet meer stationair. Tevens brand op dat moment het storingslampje maar dat is ook niet altijd. We hebben het gasklephuis en stationairregelschuif gereinigd waarna het leek over te zijn maar 3 weken later precies hetzelfde. Het uitlezen van de motor gaf geen resultaat (was wel na de reiniging). Vaak is het zo dat als de klant bij ons komt dat hij dus net weer ff in orde lijkt te zijn waardoor het voor ons moeilijk is om dan te zoeken.
Wie kan ons helpen met een tip ??
Wel moet ik er bij vermelden dat het een ex gas-auto is die behoorlijk wat olie verbruikt 1 liter/1000km. Gezien de staat van de auto zelf is het zeker de moeite waard om er een andere motor in te leggen alleen is daar bijna niet aan te komen. Bij ons in de buurt is er alleen een C 18 XEL aan te komen. Is deze ook in te bouwen zonder problemen te krijgen met het motormanagment, niet dat onze voorkeur daar naar uit gaat.. liever de originele motor!
b.v.d Jerry