motor loopt warm bij 130kmh

7 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-06-2004 19:09

[14782] ahoi,

net nieuw hier en natuurlijk een probleem, ik heb hier een seat alhambra 1.9 tdi staan (gewoon een vw sharan) met het volgende probleem:

de motor loopt warm boven de 130 kmh ga je weer daaronder zitten is alles weer oke.

er zitten geen bellen in het koelwater eveneens gaf een cylinderkop lek test ook geen aanwijzing dat er uitlaat gassen in het koelwater zouden zitten.

de waterpomp, (was lek) radiateur, thermostaat zijn vervangen plus koel systeem doorgespoelt.. echter zonder resultaat..

echter nog een eigenaardigheidje.. de onderste koelwater slang word niet erg warm is dit normaal bij deze motoren??

heb zelf het vermoeden dat de koelwater zender een verkeerd signaal af geeft.. de meter staat echter wel normaal op de 90 graden

is er iemand bekend met dit probleem??

groeten alrik