licht schokken in deellastgebied

2 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
2,0 i
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-09-2007 21:17

[88245]Deze Mondeo 2,0 ltr schokt licht in het deellastgebied, optrekken en stationair uitstekend, blijft Egr klepaansturing als code aangeven, achter de motor tegen het schutboard gaat vanuit het inlaatspruitstuk een vacc leiding naar een soort verdeelapparaat en dan naar de Egr klep. Dit verdeelapparaat heeft wel een plus maar geen min op de stekker staan. Volgens mij moet dit app het vaccuum naar de Egr klep sturen. Vanwaar komen deze draden, computer misschien? Lambdasensor pendelt zeer goed, 4 gasmeting uitstekend, af en toe, want soms staionair geeft hij een hoge lambdawaarde aan, zeer arm dus. Ik denk een of andere vaccuumsturing is niet goed, maar waar? Egr klep is schoon en als je hem zelf met een vaccuumapp aanstuurt werkt de klep en schiet de Co omhoog. bougies en kabels in orde, geen verdere vacc lekkage. gaarne een advies.