Geplaatst: 04-09-2004 19:15
Klant maakt afspraak voor een servicebeurt en meld nog even dat auto en beetje schokt.Koud erger als warm.Uitgelezen geeft een melding van storing lambdasensor.Na servicebeurt alles getest en 4-gaswaarden en lambda getal gewoon perfect! Na wissen foutkode weer gereden met de auto en houdt nog steeds wat in.Hoe hoger in toeren, hoe erger.Lamdastoring komt weer tevoorschijn.Toch maar tegen beter weten in lambdasensor vervangen, maar zelfde storing komt weer terug.We hebben een aantal dingen nog gedaan, helaas zonder resultaat: gasklephuis zat vol koolaamslag en die is gereinigd.Temp.sensor is vervangen en we hebben een motorflush gedaan/Klant kan er wel mee rijden/leven, maar iemand nog suggesties? En hoe kan de lambdastoring erin komen? Misschiem luchtmassameter?
Alvast bedankt voor de reakties.