Af en toe te hard stationair lopen en gas blijven hangen

4 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-09-2004 22:36

We hebben een corsa c14nz waarbij soms het gas blijft "hangen" en te hard stationair blijft lopen (tussen de 1500 en 3000 toeren)en hij geeft geen foutcodes aan. Ik heb volgens mij alle bekende oplossingen al uitgevoerd, wie weet waar het nog meer aan kan liggen? De volgende onderdelen zijn al vernieuwd: Stappenmotor, Gasklep potentiometer, Temperatuur zender, Thermostaat, Voetpakking, Torxbouten waarmee de twee helften van de inspuitunit aan elkaar gedraaid zitten nagetrokken, Er is geen vacuum lekkage. De snelheidssensor zit niet op de telleraandrijving op de bak, dus deze kan het ook niet zijn (schijnt ook wel eens hetzelfde probleem te veroorzaken) Helaas is de auto voorzien van originele startblokkering dus computer even omwisselen is ook geen optie.