olie in de cilinders

16 reacties

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-09-2006 17:19

[64506] hallo

ik heb een saxo 1.4 vts met 45000 km, nu begon de auto ineens enorm te roken en even later slecht te lopen, ik heb de bougies er uit gedraaid en hier zit een dikke koeklaag van olie op, als ik de bougies schoonmaak zijn ze binnen een minuut weer zwart.

het koelwater borrelt niet en is gewoon schoon, ook is de compressie goed.

er komt dus op een of andere manier veel olie in de cilinders terecht.. wie weet wat dit kan zijn?

kan het met het carterontluchtingssysteem te maken hebben??

wie kan mij helpen??