206 1.9D, brandstofverbruik +/- 1:12!!!

3 reacties

Merk
Peugeot
Model
206
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-02-2005 19:24

[26174] Hallo,

twee maanden geleden heb ik een 206 1.9 diesel uit nov. 2000 gekocht, om zuinig te kunnen rijden!!!

Nu heb ik een gem. verbruik van +/1 1:12 met 90% snelweg en nooit meer als 3000 omw./min ook tijdens acceleren. Ik rijd dus als een 80-jarige opa.....

Ben al bij een Peugot-dealer geweest, deze heeft alleen mijn software geupdated, brandstofpomp gecontrolleerd en ontdekt dat er geen foutmeldingen zijn.

Heb het idee, dat het EGR-systeem de boosdoener is. Kan iemand mij helpen, en wat is de officiele weg om dit probleem te verhelpen?